De Windvangers gebruikt cookies op haar website om het gebruiksgemak te verbeteren, het gebruik van de website te kunnen analyseren en een social media (Facebook) venster te kunnen tonen. Meer informatie kun je vinden in onze Privacy Veklaring via de button hieronder. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website of door hieronder op de button 'Akkoord' te klikken toestemming voor het gebruik van cookies.

Vrijdag 2 augustus t/m maandag 5 augustus 2019 Zomerkampeerweekend Belgische Ardennen

Toerverslag door Louis Huissen

Hier nu het toerverslag van het kampeerweekend.

Verantwoordelijk voor het wederom voortreffelijke toerweekend was good old Ton.

Wat was het weer heerlijk toeren. En wat biedt de Ardennen toch veel voor motorrijders. De camping was goed, het eten op de camping idem en dan laat ik de pizza’s van dag 1 maar buiten beschouwing, maar ze waren wel vers.

Statistieken:

We waren met 26 deelne(e)m(st)ers, 16 heren en 10 dames, 22 motoren, 4 duodames, 16 heren op motor, en 6 stoere dames op eigen motor.

Deelnemers: Ruud, Louis, Wouter en introducé Anton, Wim v. G, Paul, Katja, René F, John en Tonnie, Roel en Carla, Ubine en Patrick, Annemarie en Rob, Wim en Jola, Ron en Sabina, René en Nannie, Marianne en Ton en Leo en Karin.

BMW’s: 12, KTM’s: 3, Suzuki’s: 2, Honda’s: 2, Ducati’s: 1, Triumph’s: 1 en Yamaha’s: 1.

Op de door Wim V aangemaakte groeps app, onder de naam: Ardennen-zooitje werd heel direct driftig gecommuniceerd. Wat een pret!

De meesten vertrokken al op donderdagmiddag en avond naar het vertrekpunt in Leende, bij Eindhoven.

Dag 1 vrijdag:

In Leende werd om 11.00 uur door Ton het startsein gegeven voor onze 1e toerdag, richting Born, Camping Oos Heem, in de Belgische Ardennen. De dag gaat de boeken in als pechdag. Het zorgde voor best veel oponthoud en vertraging, hetwelk ook nog eens werd overschaduwd door onophoudende regenbuien die ons bleven achtervolgen.

Hoezo pech. Op een rotonde, ergens in en dorpje in België, 30 kilometer na vertrek, kreeg Jola met haar motor op een voorrangsrotonde het aan de stok (botsing) met een Belgische voiture. Jola maakte een zeer zachte landing op het asfalt. Van schade bleek nauwelijks sprake. De aansprakelijkheidskwestie kwam aan de orde, ze kwamen er niet uit. Een EU schade-formulier werd ingevuld en getekend, assuradeuren mogen zich hierover buigen. Jola kon haar weg vervolgen.

Louis regelde het verkeer op de rotonde toen hij opeens constateerde, toen hij een blik wierp op zijn overbeladen motor, dat zijn topkoffer foetsie bleek, terwijl hij Hans Klok niet eens had gecontracteerd. Als de wiedeweerga keerde Louis terug naar het beginpunt en startte de route opnieuw om een ware speurtocht te starten, in de hoop de koffer terug te vinden. En ja hoor, ergens in een Belgisch dorpje stond daar op de oprit van een huis, goed in ’t zicht zijn koffer. Wonder boven wonder was de koffer niet echt kapot maar wel op het deksel veel lak-schade. Wat bleek? In het dorpje was de topkoffer van zijn motorfiets gevallen. Het bleek een behoorlijke klap te hebben opgeleverd. Een attente bewoner die achter zijn huis aan het tuinieren was, werd nieuwsgierig en ging aan de voorkant van het huis poolshoogte nemen. Een aantal voertuigen ontweek een op de weg liggend object, wat achteraf de topkoffer van Louis bleek te zijn. De bewoner heeft toen de koffer gepakt en in overleg met diens vrouw en de ingeschakelde veldwachter van het dorp, c.q. de politie besloten, om de koffer goed zichtbaar vanaf de weg op de oprit neer te zetten, in afwachting van de terugkeer van de rechthebbende eigenaar. En ja hoor, je gelooft het of niet, zo vond speurder Louis zijn koffer weer terug. In de koffer bevonden zich ook nog eens 30 glazensfeerlichtjes. Daarvan waren er 2 gesneuveld. Niet te geloven, toch? De oorzaak is terug te herleiden naar het niet goed dichtklikken van de bevestigingshandel. Weer wat geleerd Louis!

Louis vervolgde zijn weg terug naar de groep en kwam opeens Paul tegen, deze was op zoek gegaan naar Louis om eventueel bijstand te verlenen. Paul keerde om en tijdens het omkeren raakte hij in onbalans, waardoor ook hij een zachte landing maakte op het asfalt. Louis redde op zijn beurt Paul weer. Beiden keerden rechtstreeks terug naar de geplande lunchstop. Tijdens het inparkeren (slecht zicht door de regen) raakte vervolgens Louis weer uit balans en maakte ook hij weer een zachte landing op het asfalt. Hij werd overeind geholpen door een drietal toegesnelde kompanen.

Wat een toevalligheden, en dat alles in 1 blok van start tot lunch.

Dag 2 zaterdag en dag 3 zondag:

Wat een heerlijke toerdagen, zeg. En, mooi weer! Geen pech en/of ongelukken. Wat heeft Ton ons in de Ardennen getrakteerd op bijzondere mooie en veelal bochtige wegen, weggetjes, verhard en ook deels onverhard en gravel. En… veel haarspeldbochten. Wat kon Patrick zich uitleven op de gravel-paden.

Dag 4, maandag:

De terugreis vond door omstandigheden plaats in zeer afgeslankte vorm, waarover zo meteen meer uitleg. Maar….., toch ook weer een mooie route en goed weer!

Wat viel ons op en waar werd over gesproken:

  • er werd veel over elkaar gesproken, zeker als hij of zij, maakt niet uit wie, er even niet was, dan was die te dik, die te dun, die niet knap, die niet lelijk, die een……, die een fijne vent, enz.., enz..
  • de mooie en nieuwe party-tenten van Patrick. We hebben daar heerlijk in kunnen vertoeven, met name des avonds als het wat kouder werd en de 28 lichtjes van Louis, die de sfeer elke avond weer vervolmaakten.
  • dag 3 konden 2 dames niet mee toeren, i.v.m. rugklachten en een ontstoken arm, te weten Nannie en Sabina. Carla was solidair.
  • dag 4. De terugreis werd slechts door 11 van de 22 motoren gereden. Patrick en Ubine gingen verder op weg naar hun vakantiebestemming (met trailer en hun 2 motoren) in Frankrijk. Annemarie en Rob idem, zonder trailer, John en Tonnie gingen voor een korte vakantie door naar de Eifel. René F ging met trailer en motor zelf terug naar huis, idem Roel en Carla. René en Nannie gingen ook rechtstreeks naar huis, i.v.m. de rug-kwetsuur van Nannie. En ook rechtstreeks terug gingen Ron en Sabina, direct door naar een dokter i.v.m. de ontstoken hand van Sabina.
  • Astrid, onze lunch-serveerder op dag 1 deelde het volgende met ons en dat kwam omdat het toen voortdurend regende: Toen ik klein was zei ze, en ik op fiets naar school moest en het regende en ik mopperde, zei mijn moeder altijd: “Niet zeuren hoor, want de meeste regen valt naast je”. Daar moesten wij het als Windvangers ook maar mee doen.
  • Johns tafeltje werd de 2e avond getroffen door een kaars-vet-plek. John mopperde Iemand zei: Goh Louis volgend jaar geen lichtjes meer. Ga over op kunst-lights. Niet dus!
  • John nam ons als DJ terug in de tijd naar zijn geniale Beatles.

Nu nog het volgende:

Gestreden werd er om de Ardennen/Luxemburg-cup 2019. Na rijp beraad door de jury is als winnaar/winnares uitgeroepen: Onze Ubine. Ubine viel op door haar zeer elegante manier van rijden, door haar stevige, maar toch safe manier van rijden en door haar opvallend unieke speeltje, haar Ducati. De hele combinatie werd als uitstekend beoordeeld. Ubine proficiat. De prijsuitreiking volgt.

 

Tot slot:

Ton je hebt ons een geweldig weekend bezorgd. Hulde en hartelijk dank daarvoor!!

IMG 20190804 WA0002